Milea

Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Ett snille spekulerar...

Av milea - 18 april 2010 18:36

Tes: Om man kolsyrar vatten och smaksätter  det med bra råvaror kommer man att få en mycket god dryck!!


Genomförande:  Jag lägger i lite skivade jordgubbar och sedan pressar jag i lite lime i vatten jag kolsyrat med hjälp av min "Soda Stream".


Slutsats: Min hemmagjorda dryck smakar skit! - Hur fasen kommer det sig att mitt "hemmagjorda" mineralvatten inte alls smakar jordgubb och lime när man använder riktiga jordgubbar och riktig lime?


Köpt mineralvatten som smakar jordgubb/ lime kanske egentligen inte alls smakar jordgubb/ lime.


Jag tänker på så viktiga saker idag och känner mig så klok!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av milea - 4 augusti 2011 19:49

Jogg, jogg, jogg!! Jag kan se framför mig hur jag joggar i den ljumma sommarkvällen. Jag kan redan nu känna hur mitt samvete blir lättare liksom min kropp. Ändå ligger jag kvar här och käkar skumbananer och sega colaflaskor. Men det är INTE mitt fel!...

Av milea - 25 januari 2011 22:29

Jodå, nu har jag städat så att mitt hem snart ser ut som ett av Ikeas utställningsrum. Vad nöjd jag borde vara nu. Kanske skulle jag inte hängt upp de tavlor jag målat....?  De förstör liksom känslan av "möbelutställning" som jag har försökt skapa nu...

Av milea - 8 januari 2011 20:36

Midvinternattens regn är trist. Ingen kan se stjärnor som glimma.   Ingen sover i denna ensliga gård. Inte ens om en timma.   Is, regn, slask och snö. Sonen är ett jobbigt frö.   Båda barnen har varit på fest idag. Men jag satt he...

Av milea - 6 januari 2011 22:42

Visst är storhelger en kvinnofälla!   Vi kvinnor handlar i veckor, ibland månader inför julen, påsken, midsommar osv. Vi pyntar, bakar och städar, slår in paket, kollar logistiken med övriga släktingar så att allt hinns med.   Visst är det tu...

Av milea - 4 januari 2011 00:15

Jag föll till föga.  Efter 2 års tjatande köpte jag tillslut en liten dvärghamster till barnen. Hon är löjligt söt och springer i sitt hjul och i långa rör, som går härs och tvärs i buren. Hon införskaffades i Varberg. Bur och en massa prylar in...

Ovido - Quiz & Flashcards