Milea

Direktlänk till inlägg 4 januari 2011

"Snöflinga" - En helt vanlig ¤#¤%"#" hamster!

Av milea - 4 januari 2011 00:15

Jag föll till föga.


 Efter 2 års tjatande köpte jag tillslut en liten dvärghamster till barnen. Hon är löjligt söt och springer i sitt hjul och i långa rör, som går härs och tvärs i buren. Hon införskaffades i Varberg. Bur och en massa prylar ingick! Hennes rasslande och prasslande låter som vilken annan "råtta/mus" som helst. Jag har precis lagt vår badrumsmatta under buren för att dämpa ljudet något. Har oljat hamsterhjulet med matolja också. Hon lär leva i ca. ett år till.


 Barnen är lyckliga och hon kommer att få ett bra liv hos oss men jag måste erkänna att jag redan är lite trött på henne. Jag ser dock framemot att prova att sätt in henne i den där smarta plastbollen som vi fick med då vi köpte henne. Det måste ju se kul ut. Dessutom verkar det praktiskt så att hon inte kan försvinna i lägenheten, Hon är ju trots allt inte större än ett litet plommon... ett plommon med enorma kinder. Ibland är hon så framtung att hon tippar över då hon springer i hjulet. Då åker hon med ett varv och sedan trillar hon ur hjulet och blir liggande på rygg. Då har hon inte bråttom att vända sig om igen- det ser ínte gulligt ut! Som vilken död råtta som helst, tycker jag.


Hamstern Snöflinga är iaf mycket roligare än jag trodde. Hon är nyfiken och pigg. Orädd som bara den. Jag och barnen är räddare för henne än hon är för oss......    

Ha det gott!/ Hamsterägaren 

ps. ska försöka fånga Snöflinga på bild så att ni får se henne..

 
 
Ingen bild

Jenny

4 januari 2011 10:26

Så mysigt med ett litet husdjur! Här tjatas det från lillasyster i familjen men hon får nog växa till sig ett par år innan det är dags. Lycka till med det lilla livet!

milea

6 januari 2011 22:40

Tack! Tror du gör rätt som väntar. Före barnen fyller 11 tror jag det är nödvändigt att man själv verkligen vill ha ett husdjur. Det är ju man själv som får ta hand om djuret.Barnen "hjälper till" i bästa fall. Men de gosar och möblerar om i buren och ger hamstern godis. Kul, kul!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av milea - 4 augusti 2011 19:49

Jogg, jogg, jogg!! Jag kan se framför mig hur jag joggar i den ljumma sommarkvällen. Jag kan redan nu känna hur mitt samvete blir lättare liksom min kropp. Ändå ligger jag kvar här och käkar skumbananer och sega colaflaskor. Men det är INTE mitt fel!...

Av milea - 25 januari 2011 22:29

Jodå, nu har jag städat så att mitt hem snart ser ut som ett av Ikeas utställningsrum. Vad nöjd jag borde vara nu. Kanske skulle jag inte hängt upp de tavlor jag målat....?  De förstör liksom känslan av "möbelutställning" som jag har försökt skapa nu...

Av milea - 8 januari 2011 20:36

Midvinternattens regn är trist. Ingen kan se stjärnor som glimma.   Ingen sover i denna ensliga gård. Inte ens om en timma.   Is, regn, slask och snö. Sonen är ett jobbigt frö.   Båda barnen har varit på fest idag. Men jag satt he...

Av milea - 6 januari 2011 22:42

Visst är storhelger en kvinnofälla!   Vi kvinnor handlar i veckor, ibland månader inför julen, påsken, midsommar osv. Vi pyntar, bakar och städar, slår in paket, kollar logistiken med övriga släktingar så att allt hinns med.   Visst är det tu...

Av milea - 26 juli 2010 16:48

Två veckors semester på västkusten är över. Kan konstatera att en sväng på Ullared har samma lugnande effekt på mig som en dag på stranden. Konstigt? Fast jag skulle gärna tillbringa flera dagar i sträck på stranden men på Ullared räcker det med en e...

Ovido - Quiz & Flashcards