Milea

Alla inlägg den 9 januari 2010

Av milea - 9 januari 2010 12:20


Ska man skratta eller ska man gråta? Hoppade ur sängen med ett leende i morse. Telefonen ringde. Vem kan det vara? Hoppas, hoppas att det är en glad vän eller en mysig karl...eller tvärtom.

 

Men icke!!! Liten mjuk pojkröst ber om att få tala med min dotter. Hon är 8 år. Till henne ringer det många söta små killar, både på kvällar och helger. Försöker dölja min besvikelse och ger grabben telefonnumret till dotterns pappa. Borde ha bett om telefonnumret till grabbens pappa..  

 

Äter en supernyttig frukost och känner mig riktigt belåten.  Jodå, man får rå om sig själv om ingen annan gör det. Funderar på att ta ett fotbad och röja upp i lägenheten. Men den förb. solen skiner som tusan och det är bara -1 grad ute. Måste ut!!!

 

Jag är född i storstad, uppvuxen på landet och har en underbar släkt där de flesta bor på landsbygden. Jag har bott många år i Göteborg och några i Karlstad. Visst älskar jag att bo på landet men jag vill inte bo så här lååångt i från stan. Jag måste få se lite människor ibland.

 

Nu skiter jag i det här och drar till Visby!! Jag får väl köra försiktigt eftersom man aldrig saltar på den här ön. Jättebra för bilarnas andrahandsvärde, men jag har aldrig sett så många bilar ligga i diket som här...  

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards