Milea

Direktlänk till inlägg 14 januari 2010

Ensam mamma söker....

Av milea - 14 januari 2010 19:37

Ensam mamma söker:                  

  • Lugn och ro.
  • Nattsömn
  • Trygga barn
  • Bra lön
  • Pigg och sexig man
  • Semester i fjällen eller i Thailand.
  •  Wii

Ensam mamma har:                  

  • Magkatarr
  • Sällskap av barnen i sängen allt oftare igen. = Trångt, varmt och mysigt.
  • Barn som inte vill vara hos den andra föräldern.
  • Skulder. Har sagt upp tidning, gått ur svenska kyrkan, avslutat pysselklubb mm. Har inte kostat på oss ngt på 2 år. Köper triss-lotter då och då.
  • Akvarium. Ger dock inte så mycket...
  • Råd att åka på bio på lördag.
  • Playstation 2.

Vaknade klockan 06. Börjar högskoleutbildning idag. Har verkligen sett framemot det. Väckte barn. Klädde barn. Duschade. Flätade dotterns hår. Hårömt barn skrek i högan sky. Tålamodet prövas. Åt frukost. Följde dottern och vinkade av när hon gick till bussen. Skrapade bilrutor, körde till dagis. Lämnade av liten son. Varm puss. Gott! Körde till Visby. Full fart. Kom i tid. F-N. Parkeringsautomat.. - Va??? Sen när?? Mynten räckte till kl. 15.00 Perfekt! Kanonbra Kursstart. Trevligt lunchsällskap. Slutade lite tidigare för att hinna hämta barn. På fritids saknas dottern. Ont om tid. Datautbildning startar kl. 17.00 Panik! Personal letar efter dotter i mörkret. Själv ropar jag allt högre. Var är dottern? 3 barn saknas..på skidor... Barn dyker upp långt borta. Jag arg. Dotter med vänner skamsna. In i bil. Till dagis. Lyfter ut liten son. Dottern bär ut sonens vantar och överdragsbyxor. Fortfarande skamsen efter att ha lämnat fritids område..Jag är inte arg på dotter. Det visar sig att de "bara inte kunde låta bli" att åka lite längre på skidor, för de haft så roligt!  Allt förlåtet. Stanna vid affären. 3 Risifrutti och 3 bananer. Anländer 3 minuter för sent..Av med kläder. -Ät er risifrutti barn. Mamma går in här nu. Stanna här..jag kommer snart ut igen! OK? Liten son kommer obehindrat in direkt och talar under introduktionen. barnen får låna datorer = mycket nöjda. Äntligen klara. Stanna vid affären igen. - Du lovade att köpa Kinderegg, mamma!! Köpte Juice också. Trött! Dotterns kompis ringer direkt vi kommer hem. Tala med trevlig förälder. Jodå, hon får övernatta här imorgon. Kul! Laga soppa. Barnen surar. Puss av dottern. Glad! Barnen får se kort stund:" På andra sidan häcken". Mamman trött nu. Barnen säkert också trötta. Om en timma är det knäpptyst i vårt hus. Nästa vecka orkar jag kanske se en film på Tv. Det vore så roligt. Längesedan.  Kram...




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av milea - 4 augusti 2011 19:49

Jogg, jogg, jogg!! Jag kan se framför mig hur jag joggar i den ljumma sommarkvällen. Jag kan redan nu känna hur mitt samvete blir lättare liksom min kropp. Ändå ligger jag kvar här och käkar skumbananer och sega colaflaskor. Men det är INTE mitt fel!...

Av milea - 25 januari 2011 22:29

Jodå, nu har jag städat så att mitt hem snart ser ut som ett av Ikeas utställningsrum. Vad nöjd jag borde vara nu. Kanske skulle jag inte hängt upp de tavlor jag målat....?  De förstör liksom känslan av "möbelutställning" som jag har försökt skapa nu...

Av milea - 8 januari 2011 20:36

Midvinternattens regn är trist. Ingen kan se stjärnor som glimma.   Ingen sover i denna ensliga gård. Inte ens om en timma.   Is, regn, slask och snö. Sonen är ett jobbigt frö.   Båda barnen har varit på fest idag. Men jag satt he...

Av milea - 6 januari 2011 22:42

Visst är storhelger en kvinnofälla!   Vi kvinnor handlar i veckor, ibland månader inför julen, påsken, midsommar osv. Vi pyntar, bakar och städar, slår in paket, kollar logistiken med övriga släktingar så att allt hinns med.   Visst är det tu...

Av milea - 4 januari 2011 00:15

Jag föll till föga.  Efter 2 års tjatande köpte jag tillslut en liten dvärghamster till barnen. Hon är löjligt söt och springer i sitt hjul och i långa rör, som går härs och tvärs i buren. Hon införskaffades i Varberg. Bur och en massa prylar in...

Ovido - Quiz & Flashcards