Milea

Direktlänk till inlägg 17 januari 2010

Full fart framåt!

Av milea - 17 januari 2010 15:41

Fredagkväll: Dottern har kamrat som ska sova över. Barnen bestämmer att vi ska äta Tacos, sedan dricker vi Coca Cola med glass i. Mumsigt! tycker hela högen. Vi går ut och tänder tomtebloss i mörkret. Känns magiskt och mysigt! Läser bok för alla tre. Äntligen tyst i huset. Jag somnar ungefär samma tid som barnen..


Lördag: Full rulle! Optikern har fått ett återbud och vi får plötsligt jättebråttom att hinna in till stan. "Jättebråttom" fungerar dåligt för sonen som då går i baklås. Vill man få honom att klä på sig ytterkläder kan man i bästa fall få ut honom i hallen. Sonen mår illa i bilen. Öppnar fönster för att få in friskluft. Sedan vill förnstret  inte gå upp igen, Stanna bilen halvvägs till stan.. Dottern hjälper till och vi får tillslut upp fönstret.


Dotterns syn har förbättrats något. Så bra! Liten dotter så nöjd över att få välja glasögon själv. Optikern ser till att de har rätt storlek. Pappans fru bestämde sist och dottern hade inte fått något ord med i laget. Men som pappan sa med hånfull röst: - Hade det varit JAG  som varit med (och inte hans nya kvinna) så hade jag låtit dottern prova HELA affären. Hans nya var minsann mycket mer bestämd, skrockade han nöjt!

Bra observation Pappan!! Javisst, låter jag dottern få ett ord med i laget. Det är ju HON som ska ha dem på sig.  Enligt optikern var de gamla på gränsen till försmå redan då de köptes, men ingått i någon drive. (Hoppas att det var ett misstag.)


Sedan gick vi på bio. "Alvin och gänget 2 " Dottern, kompisen och  lille sonen skrattade så att det smittade av sig på oss andra. Sedan bar det av till Mc Donalds. Full fart hem. Efter 15 minuter dök barnvakterna upp. Tidigare än planerat, men då kunde jag göra mig i ordning i lugn och ro. Hade köpt alldeles för stor klänning/tunika i stl Large!? Men raskt sydde jag om den till en M. Inte helt snyggt och skulle behövt vara i stl. Small , men vad gör man?        


Fick skjuts tillsammans med ett glatt gäng till bygdegården. Tack, P! Åt gott i trevligt sällskap. Dansade ovanligt mycket för att vara jag. Kul! Jag bjöd till och med upp några. Bra jobbat tycker jag faktiskt, med tanke på att jag inte kan dansa.. Snällt av dem som tackade ja!! De flesta buggade som proffs över dansgolvet. Själv kommer jag lätt i otakt även under en foxtrot.  Lugn och trevlig kväll. Fick skjuts av K. Satt ordentligt ihoptryckt i baksätet. Slapp gå... Barnvakterna var vakna då jag kom hem. Satt uppe med dem i en timma. Överlevde deras korsförhör.


Söndag: Upp tidig! Dottern ska spela handboll. Hon åker med en kompis till stan. Mycket tyst inne hos barnvakterna. Kort stunds kaos i hemmet  sedan kom dottern iväg. Barnvakter blev hämtade. Sonen och jag slappade. Dottern haft det bra men förlorat matcherna. Ingen sorg...  Ber henne hjälpa till och para ihop sina strumpor..Men Guuud så dumt! Dottern gråter plötsligt i högan sky. ? Får in henne i sin säng. Nalle på plats. Snyft! Genast blev allt bra. Hon var säkert dödstrött. Nu sitter syskonen under en filt vid TV.n och myser. Gott att vara mamma!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av milea - 4 augusti 2011 19:49

Jogg, jogg, jogg!! Jag kan se framför mig hur jag joggar i den ljumma sommarkvällen. Jag kan redan nu känna hur mitt samvete blir lättare liksom min kropp. Ändå ligger jag kvar här och käkar skumbananer och sega colaflaskor. Men det är INTE mitt fel!...

Av milea - 25 januari 2011 22:29

Jodå, nu har jag städat så att mitt hem snart ser ut som ett av Ikeas utställningsrum. Vad nöjd jag borde vara nu. Kanske skulle jag inte hängt upp de tavlor jag målat....?  De förstör liksom känslan av "möbelutställning" som jag har försökt skapa nu...

Av milea - 8 januari 2011 20:36

Midvinternattens regn är trist. Ingen kan se stjärnor som glimma.   Ingen sover i denna ensliga gård. Inte ens om en timma.   Is, regn, slask och snö. Sonen är ett jobbigt frö.   Båda barnen har varit på fest idag. Men jag satt he...

Av milea - 6 januari 2011 22:42

Visst är storhelger en kvinnofälla!   Vi kvinnor handlar i veckor, ibland månader inför julen, påsken, midsommar osv. Vi pyntar, bakar och städar, slår in paket, kollar logistiken med övriga släktingar så att allt hinns med.   Visst är det tu...

Av milea - 4 januari 2011 00:15

Jag föll till föga.  Efter 2 års tjatande köpte jag tillslut en liten dvärghamster till barnen. Hon är löjligt söt och springer i sitt hjul och i långa rör, som går härs och tvärs i buren. Hon införskaffades i Varberg. Bur och en massa prylar in...

Ovido - Quiz & Flashcards