Milea

Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

Till min dotter

Av milea - 20 januari 2010 23:51

   (Bilden vi tog  sommaren 2009)

 Min älskade dotter.

 

Du min förstfödda.

Du min stora glädje.

 Ditt skratt och mjuka kinder                       .

Din virvlande dans och glada skutt.

Din tro på livet.

Dina mjuka lockar.

 

Din oro.

Dina tårar.

Din förtvivlan.

Din rädsla och osäkerhet.

Dina tankar på sorgliga ting.

 

Jag kramar dig.

Jag tröstar dig.

Jag försöker skingra dina sorgsna tankar.

Jag torkar dina tårar.

Jag vill få dig att se allt det goda i livet igen.


Livet gav mig dig.

Den största gåva jag fått.

Nu ger jag dig allt en mamma kan ge.

Du är min prinsessa, min glädje, min älskade lilla tjej.

Du är för evigt en del utav mig.

 

Jag finns här för att ge min kärlek till dig.








 
 
Ingen bild

Kusin Cecilia

21 januari 2010 01:03

Jag minns när Elsa bara var liten, knappt ett år och vi(patrik och jag) var hos dig och hälsa på, då var vi på barnsång eller något liknade och du presenterade oss för din "ainbusk"-kompis... då var hon inte stor lilla Elsa! tänk vad tiden springer iväg!

ta hand om er!
fin blogg du har förresten!
kul och läsa om hur ni har det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av milea - 4 augusti 2011 19:49

Jogg, jogg, jogg!! Jag kan se framför mig hur jag joggar i den ljumma sommarkvällen. Jag kan redan nu känna hur mitt samvete blir lättare liksom min kropp. Ändå ligger jag kvar här och käkar skumbananer och sega colaflaskor. Men det är INTE mitt fel!...

Av milea - 25 januari 2011 22:29

Jodå, nu har jag städat så att mitt hem snart ser ut som ett av Ikeas utställningsrum. Vad nöjd jag borde vara nu. Kanske skulle jag inte hängt upp de tavlor jag målat....?  De förstör liksom känslan av "möbelutställning" som jag har försökt skapa nu...

Av milea - 8 januari 2011 20:36

Midvinternattens regn är trist. Ingen kan se stjärnor som glimma.   Ingen sover i denna ensliga gård. Inte ens om en timma.   Is, regn, slask och snö. Sonen är ett jobbigt frö.   Båda barnen har varit på fest idag. Men jag satt he...

Av milea - 6 januari 2011 22:42

Visst är storhelger en kvinnofälla!   Vi kvinnor handlar i veckor, ibland månader inför julen, påsken, midsommar osv. Vi pyntar, bakar och städar, slår in paket, kollar logistiken med övriga släktingar så att allt hinns med.   Visst är det tu...

Av milea - 4 januari 2011 00:15

Jag föll till föga.  Efter 2 års tjatande köpte jag tillslut en liten dvärghamster till barnen. Hon är löjligt söt och springer i sitt hjul och i långa rör, som går härs och tvärs i buren. Hon införskaffades i Varberg. Bur och en massa prylar in...

Ovido - Quiz & Flashcards