Milea

Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Släktkalas och äventyrsbad. Vilket äventyr var störst??

Av milea - 3 mars 2010 12:44

Tog ledigt och åkte till småland på släktkalas.


Under båtresan målade jag och dottern tatueringar på varandra med tatueringspennor. Sedan såg vi Hannah Montana till hennes DVD plötsligt la av. Lille sonen tittade på film under överresan och söta små flickor svärmade runt honom. Båda barnen var mycket nöjda. Sedan somnade de i bilen och då vi kom fram till Vetlanda gick de rakt in och la sig och sov vidare. Själv stannade jag uppe med morbror och drack te och åt massor av goda smörgåsar.


Vi stannade i Vetlanda och tog det lugnt. Matade änder och fick en ordentlig chock. Gissa om änderna var hungriga? Vi kastade lite bröd till dem och plötsligt flög de alla fram till oss. När brödet började ta slut nöp de oss i skor, byxor och hoppade upp och nöp oss i vantarna.Lite otäckt var det allt...men vi åkte dit med mer bröd för vi förstod att de var jättehungriga.  

Hann träffa gullig och mullig kusin med bebis i magen. Nästa gång vi ses har bebisen säkert redan kommit. Det ska bli roligt.


På fredagen åkte vi till Jkpg. Bodde hos min goa kusin som hade en härlig utsikt över Vättern. Träffade kusinens mamma som jag inte sett på 10 år. På kvällen var vi på kalas och träffade många trevliga människor. Beundrar C:s fantastiska konst. Den gjorde deras hem så varmt och personligt.


På lördagen var det släktkalas. Barnen lekte och hade roligt med sina sysslingar och kusiner. Själv fick jag inte plats vid vuxenbordet så jag fick sitta vid barnbordet. Om min syster hamnat där hade mina föräldrar protesterat vilt eller satt sig hos henne. Men inte nu inte! Singelkvinnans dilemma. Fick sällskap av S och vi hade det trevligt där vi satt bland alla glada barn. Nackdelen var att det blev tomt nästan direkt.


Hade med presenter till min systers familj. 3 av 5 fyller år i mars..trodde först att de skulle sova över till söndag, men de skulle åka hem samma kväll. Bad min systers man att de skulle svänga förbi lägenheten (max 7 min med bil) så att sakerna kom med. Jo,visst! det skulle gå bra...men det tyckte inte min syster. Nä! Så de åkte hem utan allt jag släpat med härifrån. Till deras stora dotter hade jag stressat och stickat en halsduk som hon önskar sig. Ville att den skulle bli klar till födelsedagen. Min syster tyckte vi kunde ta det senare. - I sommar då kanske?


Barnens morföräldrar talade knappt med sina barnbarn. Inte med mig heller... Degraderaderades tidigt i mitt liv och som frånskild är jag nu nere på noll. Tur att det alltid funnits människor i min närhet som jag älskar och litar på.


Släktkalaset var trevligt och jag är så glad över att någon tog tag i det så att det blev av. Härligt också för mina barn att se att de har en stor go släkt.


Vi avslutade med äventyrsbad i Rosenlundsbadet. Så häftigt! Vågmaskiner, strömmar, grottor, vattenfall, trampoliner, vattenrutschkanor, glasrutor så man kunde se under vatten och så kunda man simma utomhus. Tur att A följde med..Vi fick hålla koll på ett barn var och vi hade så roligt! Avslutade med Mc Donalds och sedan bar det av hemmåt!


Rosenlundsbadet!   http://www.rosenlundsbadet.se

- Vågbassäng Djup 0-180 cm, vågmaskinen startar varje halvtimma
- Vattenrutschbana med tidtagning, längd 52 m
- Bubbelpool
- Massagepool
- Grottor
- Virvelström
- Vattenfall
- Vattenkanoner
- Badlagun
- Kanal till utomhusbassän

 

 
 
Ingen bild

Jenny

6 mars 2010 13:24

Jag hade valt att sitta vid barnbordet, hos dig och dina gulliga ungar!! Roligt att få följa med lite i vad som händer hos dig. Kram på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av milea - 4 augusti 2011 19:49

Jogg, jogg, jogg!! Jag kan se framför mig hur jag joggar i den ljumma sommarkvällen. Jag kan redan nu känna hur mitt samvete blir lättare liksom min kropp. Ändå ligger jag kvar här och käkar skumbananer och sega colaflaskor. Men det är INTE mitt fel!...

Av milea - 25 januari 2011 22:29

Jodå, nu har jag städat så att mitt hem snart ser ut som ett av Ikeas utställningsrum. Vad nöjd jag borde vara nu. Kanske skulle jag inte hängt upp de tavlor jag målat....?  De förstör liksom känslan av "möbelutställning" som jag har försökt skapa nu...

Av milea - 8 januari 2011 20:36

Midvinternattens regn är trist. Ingen kan se stjärnor som glimma.   Ingen sover i denna ensliga gård. Inte ens om en timma.   Is, regn, slask och snö. Sonen är ett jobbigt frö.   Båda barnen har varit på fest idag. Men jag satt he...

Av milea - 6 januari 2011 22:42

Visst är storhelger en kvinnofälla!   Vi kvinnor handlar i veckor, ibland månader inför julen, påsken, midsommar osv. Vi pyntar, bakar och städar, slår in paket, kollar logistiken med övriga släktingar så att allt hinns med.   Visst är det tu...

Av milea - 4 januari 2011 00:15

Jag föll till föga.  Efter 2 års tjatande köpte jag tillslut en liten dvärghamster till barnen. Hon är löjligt söt och springer i sitt hjul och i långa rör, som går härs och tvärs i buren. Hon införskaffades i Varberg. Bur och en massa prylar in...

Ovido - Quiz & Flashcards