Milea

Alla inlägg den 3 mars 2010

Av milea - 3 mars 2010 16:32

Har sååå tråkigt! Sjuuuuk! Mår pyton och behöver piggas upp. Inte en chokladbit finns det i lägenheten. Har kollat noga.  


Har iaf nät-shoppat lite till mig och dottern. Ja lite till sonen också förstås, men eftersom han är den värsta klädsnobben av oss tre vill jag gärna att han är med när hans kläder ska köpas. Han är så förb***** petig. Jättejobbigt att vara mamma åt en sån 5-åring. Känner mig lite stolt ändå. Han vet vad han vill och han har god smak. Om 2 veckor fyller han år. Jag har köpt en väska till honom. Det var vågat av mig! Risken finns att han ratar den...   

Känner mig ganska nöjd just nu...ännu nöjdare när kläderna kommer och inte fullt så nöjd när räkningen kommer. 

                                                

Men vem orkar tänka på det nu? Inte jag. Jag tänker på choklad och Sushi. Köpte förresten en bok om sushi på bokrean. Här är den. Kan varmt rekommenderas.


                              

  

.....och så några bilder på klädinköp...  

  

  



Av milea - 3 mars 2010 12:44

Tog ledigt och åkte till småland på släktkalas.


Under båtresan målade jag och dottern tatueringar på varandra med tatueringspennor. Sedan såg vi Hannah Montana till hennes DVD plötsligt la av. Lille sonen tittade på film under överresan och söta små flickor svärmade runt honom. Båda barnen var mycket nöjda. Sedan somnade de i bilen och då vi kom fram till Vetlanda gick de rakt in och la sig och sov vidare. Själv stannade jag uppe med morbror och drack te och åt massor av goda smörgåsar.


Vi stannade i Vetlanda och tog det lugnt. Matade änder och fick en ordentlig chock. Gissa om änderna var hungriga? Vi kastade lite bröd till dem och plötsligt flög de alla fram till oss. När brödet började ta slut nöp de oss i skor, byxor och hoppade upp och nöp oss i vantarna.Lite otäckt var det allt...men vi åkte dit med mer bröd för vi förstod att de var jättehungriga.  

Hann träffa gullig och mullig kusin med bebis i magen. Nästa gång vi ses har bebisen säkert redan kommit. Det ska bli roligt.


På fredagen åkte vi till Jkpg. Bodde hos min goa kusin som hade en härlig utsikt över Vättern. Träffade kusinens mamma som jag inte sett på 10 år. På kvällen var vi på kalas och träffade många trevliga människor. Beundrar C:s fantastiska konst. Den gjorde deras hem så varmt och personligt.


På lördagen var det släktkalas. Barnen lekte och hade roligt med sina sysslingar och kusiner. Själv fick jag inte plats vid vuxenbordet så jag fick sitta vid barnbordet. Om min syster hamnat där hade mina föräldrar protesterat vilt eller satt sig hos henne. Men inte nu inte! Singelkvinnans dilemma. Fick sällskap av S och vi hade det trevligt där vi satt bland alla glada barn. Nackdelen var att det blev tomt nästan direkt.


Hade med presenter till min systers familj. 3 av 5 fyller år i mars..trodde först att de skulle sova över till söndag, men de skulle åka hem samma kväll. Bad min systers man att de skulle svänga förbi lägenheten (max 7 min med bil) så att sakerna kom med. Jo,visst! det skulle gå bra...men det tyckte inte min syster. Nä! Så de åkte hem utan allt jag släpat med härifrån. Till deras stora dotter hade jag stressat och stickat en halsduk som hon önskar sig. Ville att den skulle bli klar till födelsedagen. Min syster tyckte vi kunde ta det senare. - I sommar då kanske?


Barnens morföräldrar talade knappt med sina barnbarn. Inte med mig heller... Degraderaderades tidigt i mitt liv och som frånskild är jag nu nere på noll. Tur att det alltid funnits människor i min närhet som jag älskar och litar på.


Släktkalaset var trevligt och jag är så glad över att någon tog tag i det så att det blev av. Härligt också för mina barn att se att de har en stor go släkt.


Vi avslutade med äventyrsbad i Rosenlundsbadet. Så häftigt! Vågmaskiner, strömmar, grottor, vattenfall, trampoliner, vattenrutschkanor, glasrutor så man kunde se under vatten och så kunda man simma utomhus. Tur att A följde med..Vi fick hålla koll på ett barn var och vi hade så roligt! Avslutade med Mc Donalds och sedan bar det av hemmåt!


Rosenlundsbadet!   http://www.rosenlundsbadet.se

- Vågbassäng Djup 0-180 cm, vågmaskinen startar varje halvtimma
- Vattenrutschbana med tidtagning, längd 52 m
- Bubbelpool
- Massagepool
- Grottor
- Virvelström
- Vattenfall
- Vattenkanoner
- Badlagun
- Kanal till utomhusbassän

 

Ovido - Quiz & Flashcards