Milea

Alla inlägg den 8 februari 2010

Av milea - 8 februari 2010 21:10

Kom upp i tid idag. Åt god och nyttig frukost...men vad hjälpte det??? VA?!! Kom inte in i bilen. Fruset!! Dj-a kyla! Har inte klagat tidigare på den men nu är jag sur. Snorhala vägar + stress = livsfara.


Började dagen med dans i en lokal en bit ifrån skolan. Gick bra! Körde tillbaka bilen till jobbet. Sprang för att möta eleverna...Följde med dem tillbaka till skolan. In i bilen igen! Fort till stan, 5 mil. Mamografi. Jo, det gick bra! Fort tillbaka till jobbet, 5 mil tillbaka. In och säga hej till eleverna. Möte! Försökte äta lunch samtidigt. Tappade matlusten. Möte igen. Stackars förälder glömt, men var snabbt på plats ändå.

Skriva instruktioner till vikarien! Stress, stress.


Kom en bild ifrån dagis. Min lille prins har byggt ett jättehögt torn. Så fint och mycket stolt son på bilden. Tack, Anneli!   Skynda skynda till dagis. Min son sist kvar. Dåligt samvete. Usch! Fort till dottern!


På scouterna hade de haft utelek och vi kom mitt i blåbärssoppan. Stressa hem med den nylånade boken om dinosaurier. Väl på väg upptäcker dottern att hon glömt kvar sin skolväska. Vända om!  - Mamma. Min kompis säger att det bor en blå dinosaurie i vår skog. Gööör det det? Mamma är ju pedagog så: - Nää, han vill nog bara skoja lite med dig. Dinosaurierna är utdöda sedan länge.  - Men mammaaaa, hur vet man det säkert??  Den padagogiske modern gör en undanmanöver för hon är såå trött. - Vi kan läsa mer om det när du ska sova.. Kände mig mycket nöjd med det svaret ända till nattningen kom och jag tvingades läsa flera sidor om olika teorier om varför de kräken dog ut....TRÖTT! Nu ska jag plugga några timmar. Kul att gå på högskola och jobba heltid...Vad har jag gett mig in på???

Ovido - Quiz & Flashcards